Violenţa în şcoli este un fenomen
care frământă societatea civilă de pretutindeni şi ea se manifestă în toate
tipurile de şcoli şi la toate nivelurile de studii, ea manifestându-se în egală
măsură atât între elevi, cât şi între elevi şi profesori, uneori fiind
implicaţi direct şi părinţii.
Şcoala însăşi poate reprezenta o
sursă a unor forme de violenţă şi acest lucru trebuie luat în consideraţie în
conceperea diferitelor programe de prevenire şi stăpânire a violenţei.
Pentru crearea unui climat de pace
şi bună înţelegere în şcoală este necesară cunoaşterea în profunzime a
dificultăţilor curente sau potenţiale cu care se confruntă elevii, profesorii
sau echipa managerială a şcolii în ceea ce priveşte fenomenul de violenţă, iar
aceasta este o condiţie esenţială pentru dezvoltarea unui plan operaţional de
prevenire şi intervenţie adecvat.
Concursul „Nu lăsa violenţa sa intre în viaţa ta!” îşi propune să antreneze elevii în activităţi
creative care să conducă la realizarea unui mediu favorabil dezvoltării unor
comportamente paşnice ale elevilor şcolii, printr-un management eficient al
conflictelor şi prin implicarea profesorilor şi a părinţilor în crearea unor
contexte de învăţare adecvate comportamentului civilizat al elevilor.
Concursul se desfăşoară în
colaborare cu Inspectoratul De Poliţie al Judeţului Buzău – Compartimentul de
Analiza şi Prevenirea Criminalităţii şi cu
Fundaţia pentru copii “Sf. Sava de la Buzău”, în baza protocoalelor de colaborare.
OBIECTIVE:
-Înţelegerea noţiunilor de agresivitate şi
violenţă.
-Cunoaşterea şi identificarea fenomenelor
de violenţă din şcoală şi a cauzelor care le generează.
-Înţelegerea rolului comunicării eficiente
între profesori, elevi şi părinţi, cu scopul diminuării violenţei.
-Identificarea situaţiilor conflictuale şi a modalităţilor non-agresive de rezolvare a acestora.
MOD DE ORGANIZARE:
Organizator - Liceul Special pentru Deficienţi de Vedere
Buzău
Concursul se adresează elevilor între 10 şi 20 de ani
(cls. III-XII) din învăţământul primar, gimnazial, liceal din întregul judeţ,
pe trei secţiuni – primar, gimnazial şi liceal.
Lansarea concursului se va face în data de 17 noiembrie
2014.
Participanţii vor completa şi trimite fişa de înscriere la una dintre cele
două adrese de mail din datele de contact menţionate la finalul documentului,
până la data de 28 februarie 2015. Nu se
percepe taxă de participare.
Lucrările vor fi trimise prin e-mail, către profesorii
organizatori, până la data de 07 martie 2015, la adresa din datele de contact.
Comisia de evaluare a lucrărilor va fi formată din
8 membri:1 inspector din ISJ, 4 profesori cu reale preocupari şi rezultate în
domeniu, 2 reprezentanţi ai Poliţiei, 1 reprezentant al unui ONG specializat în
acest domeniu.
Comisia judeţeană îşi va stabili baremul de apreciere al
lucrărilor şi va desemna primele lucrări, pentru a fi premiate. Rezultatele concursului vor fi trimise pe mail, tuturor
participanţilor.
Lucrările pot fi individuale sau de grup, pentru fiecare
lucrare putând colabora maxim 2 profesori coordonatori şi maxim 4 elevi.
Susţinătorilor de proiect care se
plasează pe locurile unu, doi şi trei şi celor care obţin menţiuni li se vor da
premii după cum urmează : premiul I
- 10%, premiul II - 20%, premiul III - 30%, menţiuni – maxim 3 pentru fiecare
secţiune şi pentru fiecare grupă de vârstă, fără a depăşi 25% din numărul de
concurenţi. Premierea se va face la data de 19 martie 2015, în sediul Clubului
Poliţiştilor – Centrul de Prevenire a
Criminalităţii.
Secţiunile concursului:
Pentru clasele III-IV
Secţiunea: „Poveste”
-Lucrarea se va încadra în maxim o pagină A4, tehnoredactat în Word, font Times New Roman 12, la 1 şi ½ rânduri,
cu marginile lucrării de 1″.
-Titlul şi conţinutul poveştii trebuie să respecte tema concursului.
-În partea din dreapta sus a lucrării vor
fi trecute numele şi prenumele elevului, clasa şi numele profesorului
coordonator.
Criterii de evaluare pentru
lucrările depuse în cadrul secţiunii „Poveste”:
-Respectarea condiţiilor de redactare.
-Relevanţa titlului şi conţinutului poveştii în raport cu tema
concursului.
-Promovarea mesajelor pozitive.
-Exprimare corectă din punct de vedere gramatical.
Pentru clasele V-VIII
1. Secţiunea: „Eseuri”
-Lucrarea se va încadra în maxim o pagină A4, tehnoredactat în Word, font Times New Roman 12, la 1 şi ½ rânduri,
cu marginile lucrării de 1″.
-Titlul şi conţinutul eseului trebuie să respecte tema concursului.
-În partea din dreapta sus a lucrării vor
fi trecute numele şi prenumele elevului, clasa şi numele profesorului
coordonator.
Criterii de evaluare pentru
lucrările depuse în cadrul secţiunii „Eseuri”:
-Respectarea condiţiilor de redactare.
-Relevanţa titlului şi conţinutului eseului în raport cu tema
concursului.
-Promovarea mesajelor pozitive.
-Exprimare corectă din punct de vedere gramatical.
2. Secţiunea: „Poezii”
-Lucrarea se va încadra în maxim o pagină A4, tehnoredactat în Word, font Times New Roman 12, la 1 şi ½ rânduri,
cu marginile lucrării de 1″.
-Titlul şi conţinutul poeziei trebuie să respecte tema concursului.
-În partea din dreapta sus a lucrării vor
fi trecute numele şi prenumele elevului, clasa şi numele profesorului
coordonator.
Criterii de evaluare pentru
lucrările depuse în cadrul secţiunii „Poezii”:
-Respectarea condiţiilor de redactare.
-Relevanţa titlului şi a conţinutului poeziei în raport cu tema
concursului.
-Promovarea mesajelor pozitive.
-Exprimare corectă din punct de vedere gramatical.
Pentru clasele IX-XII
1. Secţiunea
“Prezentare power-point”
Prezentările vor respecta tematica
propusă şi vor cuprinde între 7 şi 10 slide-uri. Pe primul slide se va nota
titlul lucrării, numele elevului, clasa, numele profesorului îndrumător,
şcoala, localitatea, judeţul.
Criterii
de evaluare pentru lucrările depuse în cadrul secţiunii „Prezentări Power
Point”:
-Relevanţa titlului prezentării în raport
cu tema concursului.
-Relevanţa mesajelor în raport cu tema
concursului.
-Coerenţa structurii informaţiei.
-Calitatea şi originalitatea pozelor şi
desenelor folosite.
-Promovarea mesajelor pozitive.
-Respectarea numărului de slide-uri.
-Efecte de animaţie la nivel de slide şi
la nivel de text.
-Exprimare corectă din punct de vedere
gramatical.
2. Secţiunea
“Poster”
Prezentările vor fi realizate în
format Publisher. Pe lucrare, oriunde în partea de jos, se vor nota titlul
lucrării, numele elevului, clasa, numele profesorului îndrumător, şcoala,
localitatea, judeţul.
Criterii
de evaluare pentru lucrările depuse în cadrul secţiunii „Poster”:
-Relevanţa titlului prezentării în raport
cu tema concursului.
-Relevanţa mesajelor în raport cu tema
concursului.
-Coerenţa
structurii informaţiei.
-Calitatea şi originalitatea pozelor şi
desenelor folosite.
-Promovarea mesajelor pozitive.
-Exprimare corectă din punct de vedere
gramatical.
Cheltuielile legate de organizarea
şi desfăşurarea concursului „Nu lăsa violenţa să intre în viaţa ta!” vor fi
suportate de către organizatori.
Toate propunerile din partea participanţilor, a
invitaţilor şi a membrilor juriului, vor constitui puncte importante de
desfăşurare şi organizare a următoarelor ediţii.
Vor fi eliminate lucrările care
conţin mesaje violente sau cele care constituie imitaţii ale altor lucrări,
cele care sunt preluate de pe internet sau alte baze de date specifice şi
încalcă prevederile care protejează drepturile de autor.
Originalul lucrărilor indiferent de
secţiune nu va fi înapoiat participantului.
EVALUAREA
Se va face în perioada 11-17 martie
2015, de către specialişti ai
instituţiilor partenere şi organizatori.
PREMIEREA
Toţi elevii participanţi, inclusiv cadrele
didactice îndrumătoare ale acestora, vor primi diplome de participare. Se vor
acorda premii pentru toate secţiunile şi pentru fiecare grupă de vârstă. Premierea se va face în data de 19
martie 2015, în sediul Clubului Poliţiştilor – Centrul de Prevenire a Criminalităţii.
Date de contact:
prof. Marian Nicoleta
e:mail: lpdv_bz@yahoo.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu